SVT Play på Xtreamer ?

Med en Xtreamer kan du inte bara se på filmer och serier lagrade på hårddisk utan möjlighet finns ju också att koppla upp sig mot nätet. En funktion som fortfarande är i sin linda men utvecklas snabbt. Det jag testat nu är möjligheten att att se SVT play via Xtreamer. Har provat och laddat ner, installerat och följt de beskrivningar som finns ute på Xtreamers forum och faktiskt fått denna funktion att fungera väldigt smidigt på min Xtreamer. Har också läst om många som inte fått det att fungera men tänkte ända beskriva hur jag gjorde, om inte annat så en minnesanteckning till mig själv framöver när man gör uppgraderingar och kanske måste upprepa proceduren. Förhoppningsvis hjälper det fler att lyckas som vill pröva denna möjlighet. Förutsättningen är att man måste ha en intern eller extern enhet för att det ska fungera, script m.m. måste installeras någonstans fysiskt. Så antingen har du en inbyggd hårddisk, en extern hårddisk eller ett usb minne som kopplas in där man installerar en del utav filerna.

1. Installera nyaste firmware till Xtreamern :

– Ladda ner den komprimerade filen och packa upp den med exempelvis programmet WinRAR
– Kopiera filen *.XTR till ett USB minne och anslut det till USB-porten på Xtreamer
– Starta Xtreamer och välj ‘Inställningar’  i menyn och därefter ‘System’ -> ‘Systemuppdatering’
– Välj att uppgradera från USB och leta dig fram till rätt fil på USB-minnet
– Efter att uppgraderingsprocessen är klar, välj ‘Inställningar’ > ‘System’ > ‘Återställ standard’
– Stäng av, bryt strömmen och starta om
– Klart

2. Ladda ner en fil som heter svtplay 018.zip

Packa upp filen (skapas en mapp som heter svtplay-018 som innehåller ett antal filer)
Mappen svtplay-018 innehåller 27 filer
Koppla en usbkabel mellan Xtreamern och din dator. När du gjort detta kommer den att finnas som en ny enhet på din dator och där hittar du också de script filer som nämns i beskrivningarna.
Kopiera mappen svtplay-018 som du har på din pc TILL xtreamerns mapp som heter scripts

Finns en uppdaterad version här : svtplay-019

Ladda sedan hem Xtreamering_svtplay.zip.
Packa upp filen (skapas en mapp som heter Xtreamering som innehåller ett antal filer plus en mapp)
Se till att Xtreamern är ansluten till din pc med usbkabeln
Kopiera mappen Xtreamering från din pc TILL xtreamern SÅ ATT DU SKRIVER över mappen som heter likadant (dvs Xtreamering och ligger i scripts mappen) på Xtreamern.

Starta om din Xtreamer och gå till Xtreaming i menyn så kommer du förhoppningsvis att hitta igen SVT Play.

Läs mer här : Xtreamer Forum

8 reaktioner på ”SVT Play på Xtreamer ?

  1. Underbart! Jag förstod inte hur jag skulle utföra installationen förrän jag läste detta, och det fungerade utmärkt.
    Tack!

  2. Superbra.
    Tur att det finns sådana som du. Nu funkar Xtreamern och SVT Play klockrent.
    Gör ju apparaten tio gånger mer funktionell, i alla fall för oss i Sverige.
    Tack!

  3. Tackar så mycket
    Efter att ha uppdaterat min X så försvann SVT och fly förbannad som jag blev så spydde jag galla på forumet och sen dess har jag inte fått tillgång där, men nu har jag det tillbaks tack vare dig…Så tack ännu en gång

  4. Lyckas ej få det att fungera, det står bara file not found 404 eller något liknande när man försöker att klicka på tex ”program a-ö”

Kommentera

