En akustisk runda.

Skriver detta mest för mig själv, ”snubblade” runt i en halvtimma på You Tube nyss och stötte på en del intressanta akustiska låtar/artister som jag nu försöker samla ihop för att utforska mer sedan…

Börjar med Bart Davenport som tydligen hållit på ett antal år vilket jag missat helt. Också varit ”förband” till Kings Of Convenience… Och tack vare ett tips från deras FB sida så började sökandet…


Blev nyfiken på denna artist som i likhet med KOC har en dynamik i den musik han framför med bara en gitarr och röst. Fortsatte leta och hittade denna video på YouTube (har inte bestämt mig än för om jag tycker om den eller inte men lite odd är den allt)…

Sökte vidare och noterade denna video…fortfarande med Bart…naket och avskalat men ändå behagligt…

Av någon anledning dök detta namn upp under sökningarna jag gjorde på Bart Davenport, blev naturligtvis nyfiken och upptäckte en fascinerande video och sång…

Ett annat namn som också dök upp när jag sökte lite mer på ovanstående video var denna, som också visade sig vara intressant…

Under dessa sökningar och ”besöket” i akustikens land kom jag att tänka på ett tips jag fick häromdagen ifrån min gode vän Peter J som kan vara väl värt att kolla upp, återigen en artist jag missat som verkar ha hållit på ett tag och låter onekligen spännande…

Avslutar med en gammal goding av den grupp som startade denna lilla akustiska sökningssession…

Kommentera

